Mededeling tot voorgenomen verkoop grond in gemeente IJsselstein

30 maart 2023 t/m 27 april 2023

De provincie is voornemens om circa 2.034m2 (gemeente IJsselstein H 796 gedeeltelijk, thans hoofdzakelijk ingericht als carpoolplaats) te verkopen aan de gemeente IJsselstein en ca 9.814m2 bosgrond (IJsselstein H 518 ged.) te verkopen aan De Kroon IJsselstein Ontwikkeling B.V. te Nieuwegein.

De gronden zijn gelegen nabij de provinciale weg N210 (tussen N210 en rijksweg A2) en zijn voor de respectievelijke kopers noodzakelijk in verband met de ontwikkeling van Bedrijventerrein De Kroon. De beide voornoemde percelen zullen hierna worden aangeduid als: de percelen. Voor beide percelen is de provincie met de betreffende wederpartij een grondruil overeengekomen.

De gemeente IJsselstein heeft al lange tijd de wens om haar bedrijventerreinen uit te breiden teneinde haar lokale en regionale bedrijven expansieruimte te bieden. De ontwikkeling van bedrijvenpark De Kroon is ook opgenomen in de omgevingsvisie van de provincie Utrecht. De onderlinge grondverkoop maakt het mogelijk het bedrijvenpark aan de N210 te realiseren. Beide partijen zijn in staat om de provincie ter compensatie ruilgronden aan te bieden, direct aangrenzend aan de te verkopen grond.

Op de door de gemeente IJsselstein als ruilgrond in te brengen gronden (IJsselstein H 795 ter grootte van ca 3.613m2) kan de provincie de door haar beoogde uitbreiding van de bestaande carpoolplaats realiseren. De Kroon IJsselstein Ontwikkeling B.V. brengt een deel ter grootte van ca 10.467 van perceel IJsselstein H 542 in dat door deze B.V. voordat het aan de provincie zal worden geleverd, zal worden ingericht als bosgrond. Daardoor mag redelijkerwijs worden aangenomen dat uitsluitend deze twee partijen kunnen worden aangemerkt als enige serieuze gegadigden voor de voorgenomen grondruil.

Kaart beoogde grondruil met gemeente IJsselstein maart 2023.
Kaart beoogde grondruil met gemeente IJsselstein
Kaart beoogde grondruil met De Kroon IJsselstein Ontwikkeling B.V maart 2023
Kaart beoogde grondruil met De Kroon IJsselstein Ontwikkeling B.V.

Indien u van mening bent dat u, op gelijke wijze als de gemeente IJsselstein en/of De Kroon IJsselstein Ontwikkeling B.V. en indachtig de hiervoor geschetste voorwaarden (inbreng ruilgronden zodat de provincie de carpoolplaats op deze plek kan uitbreiden en inbreng van compensatie bosgrond), ook een serieuze gegadigde bent voor de aankoop van de percelen, dan wordt u verzocht uw verzoek tot aankoop schriftelijk en voorzien van een motivering (u legt uit waarom de provincie de percelen aan u zou moeten verkopen) aan de provincie kenbaar te maken. Uw verzoek dient u uiterlijk op 27-04-2023 voor 16.00 uur ’s middags per mail kenbaar te maken via onderstaand e-mailadres.

Voor eventuele vragen kun u contact op nemen met cluster grondzaken: jan-willem.van.iersel@provincie-utrecht.nl, of tel. 06 36 52 56 55.

Deze voorgenomen verkoop betreft een kennisgeving.