Mededeling tot voorgenomen verkoop grond gemeente Soest

Kennisgeving

De provincie is voornemens om circa 9.898m2 (gemeente Soest E 7015, thans hoofdzakelijk ingericht als weg en berm) te verkopen aan de Staat der Nederlanden (defensie). De gronden zijn plaatselijk bekend als Zuiderweg/Zeisterspoor en bevinden zich nabij de provinciale weg N413 en bedrijventerrein Centurionbaan. De gronden zijn voor beoogd koper van belang als ontsluitingsweg.  Voornoemd perceel zal hierna worden aangeduid als: het perceel.

Het perceel dient slechts ter ontsluiting van gronden van defensie en heeft voor de provincie geen ander doel. Het perceel wordt aan alle zijden omgeven door gronden van de Staat (defensie) met uitzondering van het gebied waar het perceel grenst aan bedrijventerrein Centurionbaan. Het wordt daarvan gescheiden door middel van een hekwerk. Teneinde de eigenaren van dit hekwerk in de gelegenheid te stellen om beheer en onderhoud te verrichten aan dit hekwerk zal  hiervoor een kwalitatieve verplichting worden overeengekomen. Door de overdracht aan de Staat wordt de provincie ter zake van het perceel ontheven van verplichtingen met betrekking tot beheer en onderhoud. De weg heeft geen waarde en ook anderszins is deze slechts van belang voor de aangrenzende eigenaar wiens gronden daardoor worden ontsloten.

Daardoor mag redelijkerwijs worden aangenomen dat uitsluitend de Staat kan worden aangemerkt als enige serieuze gegadigde voor de voorgenomen verkoop.

Kaart beoogde grondruil met de Staat (Pdf 157 KB)

Indien u van mening bent dat u, op gelijke wijze als de Staat, ook een serieuze gegadigde bent voor de aankoop van het perceel, dan wordt u verzocht uw verzoek tot aankoop schriftelijk en voorzien van een motivering (u legt uit waarom de provincie het perceel aan u zou moeten verkopen) aan de provincie kenbaar te maken. Uw verzoek dient u uiterlijk op 01-05-2023 voor 16.00 uur ’s middags per mail kenbaar te maken via onderstaand e-mailadres.

Voor eventuele vragen kun u contact op nemen met cluster grondzaken: grondzaken@provincie-utrecht.nl, of tel. 06 36 52 56 55. De voorgenomen verkoop betreft een kennisgeving.