Mededeling tot voorgenomen verkoop parkeerterrein nabij Fort aan de Buurtsteeg gemeente Renswoude

Mededeling

19-09-2023 t/m 09-10-2023

De provincie is voornemens om circa 0.25.50ha (Ede G3555 en 3556 ged., parkeerterrein aan de Klompersteeg) grond waarop het bestaande parkeerterrein gelegen aan de Klompersteeg te Ede tegen een marktconforme prijs te verkopen aan Staatsbosbeheer. De provincie heeft de parkeerplaats in 2016 aangelegd voor het Fort aan de Buursteeg. De intentie van partijen was, en is nog steeds, om het parkeerterrein te verkopen aan de eigenaar van het Fort: Staatsbosbeheer. Partijen wensen deze overdracht nu te effectueren.

Het betreft het volgende perceel dat tevens is weergegeven op de bijgevoegde verkooptekening.

Klompersteeg Ede, gemeente Renswoude en Ede

Objectgegevens

• Kadastraal perceel: Ede G3555 en 3556 ged.
  • Oppervlakte: ca. 0.22.50ha
  • Cultuurtoestand: Parkeerterrein met circa 100 parkeerplaatsen

De parkeerplaats is gelegen aan de Klompersteeg te Ede op loopafstand van het Fort aan de Buurtsteeg. Zoals weergegeven op de tekening.

Verkoopprocedure

De provincie verkoopt onroerende zaken op basis van een openbare en transparante procedure, met inachtneming van het provinciaal grondbeleid, tegen marktconforme prijzen.

Niettemin kan de provincie besluiten om van een openbare verkoop af te zien als bij voorbaat vaststaat of redelijkerwijs kan worden aangenomen dat op grond van objectieve, toetsbare en redelijke criteria slechts één serieuze gegadigde in aanmerking komt voor aankoop. De provincie meent dat Staatsbosbeheer de enige serieuze gegadigde is om deze gronden te komen om de volgende criteria.

• Het parkeerterrein is in 2016 aangelegd ten behoeve van het bezoekerscentrum Fort aan de Buursteeg inclusief een fiets- en wandelpad van het fort naar NS station Veenendaal-De Klomp. Bron: ruimtelijke onderbouwing
  • Het in het fort gevestigde bezoekerscentrum met horecafunctie is eigendom van Staatsbosbeheer en is eveneens gerealiseerd in 2016;
  • Om de gasten van zowel het bezoekerscentrum als de bijbehorende horeca te kunnen ontvangen en om parkeeroverlast in de directe omgeving te voorkomen, is het parkeerterrein aangelegd voor het fort. Het fort is vanaf deze parkeerplaats lopende bereikbaar;
  • Het parkeerterrein is aangemerkt als een Toeristisch overstap punt (TOP). Hierdoor zullen wandelaars die een wandeling in de omgeving willen maken ook gebruik kunnen maken van de parkeerplaats.

Als u van mening bent eveneens aan de gestelde criteria te voldoen en daarom in aanmerking wenst te komen voor verkoop van deze onroerende zaak dan kunt u dit schriftelijk en gemotiveerd uiterlijk 20 kalenderdagen na datum van publicatie aan de provincie kenbaar maken. In dat geval onderzoekt de provincie of de verkoop alsnog op basis van een openbare verkoopprocedure dient plaats te vinden. U ontvangt binnen drie weken na sluiting van de reactietermijn schriftelijk bericht.

Het kenbaar maken van interesse doet u door een e-mail te sturen naar: tim.suijkerbuijk@provincie-utrecht.nl onder vermelding van "Interesse inzake parkeerplaats nabij Fort aan de Buurtsteeg". Voor of inlichtingen kunt u tevens telefonisch contact op nemen met de heer Suijkerbuijk via: tel. 06 15 61 88 73