Jaarverslag 2021 Bodem, water en milieu

Jaarverslag 2021 - Bodem, Water en Milieu
11570_Bodem_water_en_milieu-Jaarverslag.jpg.

Deze infographic laat zien wat de provincie Utrecht in 2021 deed voor het onderwerp Bodem, water en milieu, met een totaal aan financiële lasten van 26.316.000 euro en 2.563.000 euro aan baten.

Enkele zaken uitgelicht

Pilot voor verbetering van luchtkwaliteit

De provincie heeft een pilot voor verbetering van luchtkwaliteit met een ventilatiesysteem gedaan op een school nabij een snelweg.

Meerdere samenwerkingsovereenkomsten voor het gebied Nederrijn en Lek

Voor het gebied Nederrijn en Lek zijn met de waterschappen en gebiedspartners meerdere samenwerkingsovereenkomsten voor gebiedsontwikkeling bij de dijkversterkingen afgesloten.

Schone drinkwaterbronnen

Het drinkwater is in 2021 nog beter beschermd door voor voldoende schone drinkwaterbronnen te zorgen.

Remmen bodemdaling Veenweidegebied

Er is 30,5 miljoen euro beschikbaar gesteld voor het remmen van de bodemdaling in het Veenweidegebied en het verminderen van broeikasgassen in de veenbodems.

Regionale Uitvoeringsdienst verstrekte 90 procent van vergunningverleningen binnen de termijn

In totaal verstrekte de Regionale Uitvoeringsdienst 90 procent van de vergunningverleningen binnen de termijn.

Groenblauwe schoolpleinen en groene daken

Het programma klimaatbestendig en waterveilig in 2050 heeft in 2021 groenblauwe schoolpleinen en groene daken gerealiseerd.