Cees van Eijk en Floor Vermeulen aan de slag als informateur

Bron: Provinciale Staten

Cees van Eijk en Floor Vermeulen gaan aan de slag als informateurs om een nieuwe stap te zetten in het formatieproces. Dat staat in het procesvoorstel van GroenLinks en VVD die hierin het initiatief nemen.

v.l.n.r Cees van Eijk en Floor Vermeulen.

De informateurs hebben de opdracht meegekregen om een stabiele en daadkrachtige coalitie van partijen voor te stellen die op een meerderheid kan rekenen met als basis GroenLinks en de VVD. Daarnaast willen de partijen in ieder geval praten met D66, CDA, PvdA, Partij voor de Dieren, ChristenUnie, Volt en de SGP.

Het doel is om na de gesprekken Provinciale Staten schriftelijk te adviseren over de samenstelling van een nieuwe coalitie. Daarna volgt een voorstel over het vervolgtraject.

Cees van Eijk (GroenLinks) was eerder wethouder in de gemeente Amersfoort en Utrecht. Floor Vermeulen (VVD) is momenteel burgemeester in Wageningen en was eerder Statenlid en gedeputeerde in Zuid-Holland.

roel.breet@provincie-utrecht.nl06 43 24 64 02