Geen nieuwe termijn voor burgemeester Victor Molkenboer van Woerden

Burgemeester Victor Molkenboer van Woerden heeft commissaris van de Koning Hans Oosters laten weten, dat hij niet in aanmerking wil komen voor een derde ambtsperiode van zes jaar. Op 1 maart 2025 stopt de heer Molkenboer als burgemeester. Hij is dan 67 jaar en twaalf jaar burgemeester van Woerden.

burgemeester Victor Molkenboer gemeente Woerden
Burgemeester Victor Molkenboer gemeente Woerden

Victor Molkenboer werd op 28 februari 2013 burgemeester van Woerden. Voor die tijd was hij acht jaar burgemeester van Leerdam en daar voor was hij wethouder, fractievoorzitter en gemeenteraadslid in Leiderdorp.

De commissaris van de Koning zal binnenkort met de gemeenteraad van Woerden overleggen over de procedure om tot een opvolger te komen. Burgemeester Molkenboer heeft de gemeenteraad van Woerden laten weten, dat hij zich tot 1 maart 2025 voluit blijft inzetten voor Woerden.

karin.alberts@provincie-utrecht.nl06 53 72 80 69