Gemeenteraad Lopik wil herbenoeming burgemeester De Graaf

De gemeenteraad van Lopik heeft op woensdagavond 14 juni besloten burgemeester Laurens de Graaf aan te bevelen voor herbenoeming voor een nieuwe termijn van zes jaar. Laurens de Graaf is sinds eind 2017 burgemeester van Lopik. Zijn eerste termijn loopt af op 10 november 2023.

burgemeester De Graaf gemeente Lopik
Burgemeester De Graaf gemeente Lopik

De gemeenteraad stuurt de aanbeveling binnenkort naar de commissaris van de Koning Hans Oosters. De commissaris zal de aanbeveling vervolgens met zijn advies doorsturen naar de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, die het Koninklijk Besluit voor de herbenoeming voorbereidt.

De installatie van Laurens de Graaf voor zijn tweede ambtstermijn als burgemeester van Lopik vindt plaats op 14 november 2023. Bij deze vergadering is de commissaris van de Koning aanwezig om hem de eed af te nemen.

karin.alberts@provincie-utrecht.nl06 53 72 80 69