Inloopavond wegaanpassingen Poort van Baarn (N221)

De provincie Utrecht houdt op dinsdag 23 januari 2024 een inloopavond over het project Poort van Baarn en de studie naar andere aanpassingen aan de N221 bij Baarn. Het doel van de avond is om omwonenden, ondernemers en andere belangstellenden te informeren over deze studie en de voorgestelde maatregelen die vooral betrekking hebben op de ombouw van de Escherrotonde.

Poort van Baarn visualisatie van de Berekuil

Tijdens de avond kunt u ontwerptekeningen en beeldimpressies bekijken en in gesprek gaan met medewerkers van de provincie Utrecht en de gemeente Baarn. De inloopavond is op 23 januari 2024 tussen 19.00 en 21.30 uur in Kasteel Groeneveld (Groeneveld 2) in Baarn. Aanmelden is niet nodig, u kunt op elk gewenst moment binnenlopen. Tijdens de inloopavond is er ook informatie over de aanleg van een rotonde op het kruispunt van de Wakkerendijk en over voorgestelde wegaanpassingen op de N221 langs Paleis Soestdijk.

Poort van Baarn

De provincie Utrecht heeft een nieuw plan gemaakt om de verkeersveiligheid en de doorstroming op de provinciale weg N221 ten noordwesten van Baarn te verbeteren. De provincie werkt in dit project 'Poort van Baarn' nauw samen met de gemeente Baarn en overige belanghebbende partijen in de directe omgeving.

Escherrotonde wordt Berekuil

Binnen het project ‘Poort van Baarn’ ligt er een voorstel om de Escherrotonde om te bouwen naar een ‘Berekuil’. Dit is een turborotonde waarbij voetgangers en fietsers elkaar onder de rotonde kruisen en zo niet meer de weg over te hoeven steken. Tijdens de inloopbijeenkomst laten wij u graag kennismaken met het actuele ontwerp voor deze Berekuil.

Meer informatie over het project vindt u op www.provincie-utrecht.nl/poortvanbaarn

jeffrey.tijdhof@provincie-utrecht.nl, 06 39 63 22 46