Provinciale Staten bezoeken oude kaasfabriek en TechnoHUB in Woerden

Wat doet de provincie Utrecht op het gebied van economie, verduurzamen van bedrijventerreinen en werkgelegenheid? Met die vraag in het achterhoofd brachten Provinciale Staten afgelopen woensdag een bezoek aan Woerden. Ze bezochten daarbij de locaties van een oude kaasfabriek  en de TechnoHUB waar studenten worden opgeleid in techniek.

Provinciale Staten bij de TechnoHUB

Dat er kaas werd gemaakt in het gebouw kon niemand zijn ontgaan. Zodra je een voet binnen het onlangs gekochte pand zette, rook je nog een restant van de kaasgeur die jarenlang in het gebouw is geweest. In de inmiddels lege hal kregen Provinciale Staten uitleg over hoe de provincie, samen met de gemeente, werkt aan het opknappen van oude bedrijventerreinen.

Bij de TechnoHUB, een techniekschool waar zowel jonge als oudere studenten worden opgeleid, kregen de politici een rondleiding. Ze kregen daarbij te zien hoe wordt gewerkt aan het maken van 3D-printers, elektrische auto’s en warmtepompen. Het bezoek werd afgerond met een presentatie over onderwijs, arbeidsmarkt en innovatie.

“In ons werk worstelen we ons door nogal wat beleid en dreigt het te verworden tot een theoretische hoofdzaak”, zegt commissielid Wouter Limmen. “Hoe anders was dat bij dit werkbezoek! Wat mij betreft gaan we in Provinciale Staten ervoor zorgen dat er nog meer van dit soort samenwerkingen zijn tussen inwoners, ondernemers en overheid.”

roel.breet@provincie-utrecht.nl06 43 24 64 02