Digitaal aanvragen (subsidies)

De provincie Utrecht heeft het subsidieproces gedigitaliseerd. Voor zowel het aanvragen van subsidie als voor de stappen daarna vragen wij u om gebruik te maken van de beschikbaar gestelde digitale formulieren. U kunt digitaal aanvragen indienen met eHerkenning. Informatie over eHerkenning kunt u op de website van eHerkenning vinden. Wanneer u gebruik maakt van het digitale formulier volgt u de instructies op dit formulier.

Let op! Wanneer u niet kunt ondertekenen met eHerkenning kiest u voor het formulier ‘Alternatief’ dat u handmatig moet ondertekenen. U moet het formulier dan zelf afdrukken, ondertekenen en per mail naar ons versturen: subsidies@provincie-utrecht.nl.

Heeft u toch nog vragen dan kunt u deze stellen via e-mail: subsidies@provincie-utrecht.nl.

Aanvragen van subsidie

Voor het aanvragen van subsidie kunt u bij het subsidieloket op trefwoord onderwerpen vinden waarvoor subsidie kan worden aangevraagd. Per onderwerp kunt u de betreffende subsidieregeling vinden, maar ook het digitale aanvraagformulier. Gebruik het aanvraagformulier zoals dit per onderwerp op de website wordt aangeboden. Wat u verder moet weten voordat u subsidie aanvraagt, leest u op de pagina Hoe kunt u subsidie aanvragen?

Wat te doen na het aanvragen van subsidie

Nadat u uw subsidieaanvraag heeft ingediend wordt deze in behandeling genomen, waarna een beslissing volgt. Wat u moet weten en moet doen nadat u een beslissing op uw aanvraag hebt ontvangen, leest u op de pagina Wat moet u doen na de verleningsbeschikking? Op die pagina vindt u ook diverse formulieren over de fase na het indienen van uw subsidieaanvraag. Deze fase eindigt op het moment dat uw subsidie onherroepelijk is vastgesteld.