Uitvoeringsverordening Recreatie en Toerisme 2022 – 2025

Status: Aanvraagperiode open

Aanvraagperiode: -

Let op: er zijn veel aanvragen ingediend. Helaas neemt de beoordeling hierdoor meer tijd in beslag. Mocht u vragen hebben over de beoordeling van uw aanvraag, stuur dan een e-mail naar subsidies@provincie-utrecht.nl.

Provincie Utrecht heeft voor elke recreant en toerist wat wils: stilte en dynamiek, zon en schaduw, tot rust komen of juist actief zijn. Toch zijn er onderdelen binnen de vrijetijdseconomie die verbeterd of versterkt kunnen worden. Er is bijvoorbeeld een tekort aan groene recreatiegebieden. Bestaande plekken kunnen beter bereikbaar en toegankelijk gemaakt worden en beter worden benut. Daarnaast is inzet op (zakelijk) toerisme door middel van bestemmingsmanagement van belang, zodat de bezoekers die passen bij het profiel van de provincie de provincie bezoeken; gespreid over tijd en ruimte. Met de uitvoeringsverordening Recreatie en Toerisme richt de provincie Utrecht zich op:

• het versterken van het aanbod van recreatief groen;
  • het versterken van het provinciebrede recreatief hoofd(route)netwerk;
  • het versterken van de duurzame ontwikkeling van de vrijetijdseconomie;
  • zakelijk toerisme: kennisevenementen.

Deze subsidie aanvragen

Aanvraagformulier