Praat u mee over de toekomst van het Utrechtse landelijk gebied?

De plannen voor ons landelijk gebied krijgen we als provincie niet alleen voor elkaar. Dat willen we ook niet. Onze aanpak is altijd gericht op samenwerken. Samenwerken met agrariërs, met inwoners van het landelijk gebied, met belangenorganisaties, terreinbeherende organisaties, natuurbeheerders en met andere overheden, zoals gemeenten, waterschappen en onze buurprovincies. De afgelopen periode hebben wij daarom veel gesprekken gevoerd. En daar gaan we mee door. Want wij hebben ieders kennis, kunde en inbreng nodig om het goed te kunnen doen.

Praat u ook mee?

Wij nodigen iedereen uit om mee te praten en samen tot goede oplossingen te komen. Onze gebiedsteams gaan graag het gesprek aan. U kunt contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar landelijkgebied@provincie-utrecht.nl

Utrechtse Gebiedspartners aan het woord

Met deze serie videoportretten laten wij zien met wie we praten en wie de medebedenkers en ontwikkelaars zijn van onze gebiedsgerichte aanpak. In het komende jaar volgen wij verschillende gebiedspartners.

In de eerste serie afleveringen gaan we op bezoek bij melkveehouder Gerrit de Jong, waterschapsbestuurder Bert de Groot, melkveehoudster Linda Versteeg en wethouder Ton van Maanen. Zij vertellen hoe zij de stikstofopgave ervaren.