Terugblik gedeputeerden op bestuursperiode 2019-2023

De gedeputeerden van de provincie Utrecht blikken in interviews en korte video's terug op hun bestuursperiode van de afgelopen vier jaar. Wat hebben ze bereikt en waar zijn ze trots op?

Huib van Essen

Terugblik 2019-2023 gedeputeerde Huib van Essen.

Interview

"Uitgangspunt bij het bouwen van woon- en werkplekken is de Omgevingsvisie waarin staat dat we dit binnenstedelijk en rond OV-knooppunten doen."

Rob van Muilekom

Terugblik 2019-2023 gedeputeerde Rob van Muilekom.

Interview

"Ik heb in al mijn portefeuilles wel onderwerpen gehad waarbij we de krachten hebben gebundeld en een goede lobby naar het Rijk hebben gevoerd; zowel met betrekking tot de woningbouw, het COVID-steunpakket voor de cultuursector, aandacht voor schone lucht als de instandhouding van ons erfgoed. Daar ben ik eigenlijk best wel trots op."

Arne Schaddelee

Terugblik 2019-2023 gedeputeerde Arne Schaddelee.

Interview

"We gaan de komende jaren flink groeien in aantal inwoners, maar willen dat alleen op een groene, gezonde manier. We moeten dus groeien en uitbreiden in ons OV-aanbod, en mensen verleiden meer te fietsen."

Mirjam Sterk

Terugblik 2019-2023 gedeputeerde Mirjam Sterk.

Interview

"Wij hebben als provincie een grote rol om ervoor te zorgen dat de natuur herstelt, de landbouw verduurzaamt en dat de agrarische sector tegelijkertijd kan rekenen op een fatsoenlijk verdienmodel. We zijn dus op zoek naar een goede manier om het landelijk gebied toekomstbestendig te maken."

Robert Strijk

Terugblik 2019-2023 gedeputeerde Robert Strijk.

Interview

"De provincie heeft in de afgelopen periode voor het eerst 30 miljoen vrijgemaakt voor het intensiveren en verduurzamen van vastgoed op bedrijventerreinen in de provincie. Het besluit is met zeer ruime steun door Provinciale Staten genomen. Dat is een prachtig resultaat."